den där kärleken

k ärlek. rlek. kär lek. kärl ek. kärle k. kärlek.

det kryper sakta in värme, in i själen som inte har något innehåll. Som sommaren kryper in sakta till våren, kryper den värmen in i min kropp. Den ger mig rysningar. Den ger mig glädje. Den lättar, och den ger mig ett leende på läpparna. Ett leende, som blir till fnitter, fnitter som sedan brister ut till ett stort skratt.
Mina ögon letar, för du är nära. Jag spånar, och ser en sak. jag lägger märke till en sak jag har sett en hel helg. den där tröjan, samma tröja som du har bott i hela helgen. jag ser dig. inte dig, utan d i g . du ler åt mig, du gör det till större, tillräckligt stort så jag kan räkna alla dina tänder.
Jag ser samma kille, som jag har sett i många år. Du har inte förändrats någonting över åren, det ger mig en lättnad. Du är fortfarande du. Du är fortfarande samma kille som jag blev förälskad i, kär i för många år sen.


du vet värmen jag berättar om, ja det är vår kärlek det. Du behöver inte vara där fysiskt, men du är här psykiskt. Du är överallt.
Som du sa, du är där när jag blundar. Nu ska jag stänga mina ögon för världen och endast se dig.

Godnatt mina kära.
KLICKA HÄR FÖR ATT FÖLJA BLOGGEN!

skriv på!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0