brrr...

halloj!
Alltså kylan tränger sig verkligen in.It makes you freeze your ass off! brr...! Hösten är so bad här, snart vinter ju(?)
Min dag har varit OK, men ändå jobbig. Har fått höra på så hemska saker idag, alltså vissa har det verkligen jätte jobbigt. Alltså ibland ger livet så mycket bra till vissa, och sen till andra all skit. life is so unfear.
Jag har tänkt på detta så himla länge, det är vissa människors beetende. De förstår inte hur folk kan bryta ner andra genom ord. När andra bryter sig in i någons privatliv, och sedan baktalar den person. Vet ni hur ont det gör egentligen? De kanske inte äns visar det, och inte äns bry sig, men någonstans i kroppen så gör det så fruktansvärt ont. Man kanske inte tänker på det precis den sekunden, men när man väl är hemma, och ska lägga sig. Ligger i sängen och stirrar upp mot taket, det är då det kommer, alla dom där tankarna. Vad folk tycker om en, är så sjukt viktigt nu förtiden. Varför kan man inte bara få leva precis så som man vill? Jag önskar och hoppas, på att en vacker dag så är denna värld mycket finare än vad den är. Att all skitsnak bakom folks rygg och allt "backstab" inte fanns. När du snackar om någon annan, som inte är där. Föreställ dig själv, hur hade du känt ifall den personen hade snackat så om dig? Would you like that? Didn't think so.
Jag vill ju verkligen bli psykolog,
anledningen till det är för att jag inte kan se andra ledsen, eller deprimerade. Det är som en tvångstanke jag får, när jag ser någon gråta. Jag bara MÅSTE hjälpa, henne/honom.
Det finns en person som jag verkligen vill hjälpa nu, men jag vet inte hur jag ska göra. När jag "hjälper" och pratar med folk som har det dåligt hemma, så brukar jag oftast ha upplevt något liknande. (Mitt liv har varit ganska dramatiskt, thats why) Jag ger råd utifrån det jag kände då, jag "guidar" personen en annan väg, för att mina vägar var jätte jobbiga. Jag försöker att visa henne/honom ett annat perspektiv. Folk som är jätte ledsna, och som har verkligen blivit ner brutna, så brukar jag oftast prata med personen om andra saker. Jag vill få den personen att börja se saker och ting mer positvit än va hon/han nu ser.
Jag hoppas, att jag med hjälp av mitt bloggande, kommer att kunna ge lite råd, och postivt stämning, fastän det har låtit ganska jobbigt. D.v.s. att jag klagar på att jag har så mycket skola och sånt.
Men men, back to what i've done today. Efter skolan, så var jag kvar och prata lite med en person, och lite sånt. Sen efter det raka vägen till mitt fina "hem" Biblioteket. Visste du att det finns människor som sitter där från klockan 10 tills 18 och inte har lämnat byggnaden? och då menar jag inte dom som jobar där, utan vanliga människor, som verkligen PLUGGAR. My God, jag dör när jag har suttit i den byggnaden i två tre timmar MAX! haha, så credits to those people ;D haha.
efter det, så var jag och kollade på lite fotboll, utomhus, gaah. kallt var det, men enjoyable to watch ;) haha.
och nu är jag hemma, ska nog plugga vidare på min svenska presentation som jag har imorgon.
wish me good luck! Hoppas verkligen på att jag inte blir nervös och pratar för fort, och att jag inte svimmar där framme, fastän jag har lätt för att prata inför folk !



Peace&Love, Nosha♥
KLICKA HÄR FÖR ATT FÖLJA BLOGGEN!

skriv på!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0