Soraya M

Idag var jag ledig ifrån skolan, och imorgon börjar skolan igen. Som tur är har jag halvdagar hela denna vecka så det blir inte allt för jobbigt, en skön start helt enkelt.
Jag var och såg soraya M igår med mamma och pappa. jag måste säga att den filmen berörde mig på alla sätt och vis. Mina tårar rann ner längs min kind, det var jätte jobbigt och se filmen på bio när man egentligen ville skrika högt "Ditt jävla as, hur fan kan en människa göra så". Eftersom filmen var 99 % persisk och utspelad i Iran så var det jätte känsloladdat för mina föräldrar. Min mamma skämdes dock inte och säga högt och tydligt fula ord på persiska.

Jag hoppas verkligen att den här filmen kan hjälpa på något sätt kvinnornas rätt i Iran. Folk måste vakna och se hur kvinnorna egentligen har ingen rätt. Filmen skakade verkligen till hela mig. Gå och se den, nu nu nu!


KLICKA HÄR FÖR ATT FÖLJA BLOGGEN!

skriv på!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0