london resumé part one

Godmorgon! Nu ska jag sätta igång med min london resumé och ge tips till er om vad man kan göra i london.

Shopping:

Det finns många smågränder längs londons smala gator. Allt från små och stora butiker finns det. Stora köpcenter finns det också. För folk med lite pengar i fickan så passar butiker som primark, new look, dorothy perkins m.fl. bra.

Primark är en butik som alltid är full och man måste slå sig fram till kassorna. Nästan alla ifrån london äger något ifrån denna butik pga. priserna. Billigt men kanske inte världens bästa kvalité. Trosor för £1 lockar en och accessoarer så som ringar för £1-2 är också som taget. Men hur länge dom behålls i samma skick finns det inga garantier på.


New look är en butik som påminner om primark men är ett snäpp dyrare. Dvs om en tröja ifrån primark kostar £4 så kostar dom på new look för £8. Det är dubbelt så mycket men eftersom primark är så gott som gratis så är priserna på new look som h&m. Skorna på new look kan dock dras iväg. Köper du skor ifrån new look vet du att du får bra kvalité och självklart kostar det då mer än primark, men hellre bra kvalité och dyrare, än ett par skor som skulle gå sönder dagen efter och billigt.


Dorothy perkins är nästan som topshop, allt från kläderna till själva utseendet i butikerna. Priserna är dock liten skillnad. Det är någon hundra lapp skillnad mellan topshop och dorothy perkins. Skorna där är väldigt kopierade ifrån "typiska" topshop skor, fast här kostar det istället £40 och på topshop kostar dom £70 (minst!).


För dom som vill slösa allt dom äger och har på shopping finns det bond street. En hel gata fylld med en massa lyxiga butiker så som DKNY, Miumiu, Gucci, Channel etc. Det finns också lyxiga varuhus, som Selfridge, Harrods och även Harvey Nichols. Dom är stora och proppfyllda med luxury butiker. Dom kan påminna en om sthlms NK, men här är dom större, och lyxigare. Någon som jag som inte har 10 000 kr över för en väska kan känna hur ångesten bubblar upp för att man inte har råd och köpa tex. Alexander Mcqueens nya väska. 

Allt från Prada till Jimmy Choo har du där även svenska märken så som Flippa K, Acne och även J.Lindeberg.




bond street, harrods, harvey nichols (i hong kong, hitta ingen bild på den i london) och selfridges.

Den enda marknad jag var på var faktiskt endast Camden Market som jag inte ens vill rekomendera. För er som gillar goth kläder så är det här ett ställe för er att shoppa loss. Jag kände mig inte direkt hemma där, och jag hade ingen lust att kolla igenom vart enda stånd heller för att hitta något. Man kan hitta något där men man måste verkligen leta ordentligt.


 



Sådär! Nu har jag försökt tipsa er lite om shopping. Det finns så mycket små butiker i london som jag vill rekomendera men då skulle det här inlägget aldrig ta slut. Så jag tog det ifrån billigt till dyrt. Om ni vill veta mer så kan ni ju bara fråga på, så ska jag försöka svara så gott jag kan.


Ciao! 

KLICKA HÄR FÖR ATT FÖLJA BLOGGEN!

skriv på!
Postat av: aw.

anosha, vill du bli min tjej? :D

2009-08-03 @ 12:21:22
URL: http://alleballele.blogg.se/
Postat av: aw.

åh :( haha.. borde man inte få en andra chans? :D

2009-08-03 @ 12:32:50
URL: http://alleballele.blogg.se/
Postat av: myrins ~

fin blogg du har :)

2009-08-03 @ 13:52:14
URL: http://myrins.blogg.se/
Postat av: Lollo

Jaha okey :) haha söto, jag skojade ju bara! ;)

jaaa jag hade det helt underbart, men för kort var vistelsen :( hade gärna velat gå ut, men det gick tyvärr inte. du får ge lite tips om uteställen till nästa gång :)

puss

2009-08-03 @ 14:40:45
URL: http://luuls.webblogg.se/
Postat av: Marcus Å

Gud nej, jag hatar inte dig för att du inte svarat på mina frågor finns ju massa annat att göra på sommaren eller hur? :) Har du haft det bra då?



Kram

2009-08-03 @ 22:59:45
URL: http://slipsens.blogg.se/
Postat av: Lollo

Btw, du ska fortsätta gå vidare på gatan vid den "Camden Market" på bilden och över bron, och då kommer den "riktiga" som är mycket bättre :) Mycket fina kläder och smycken!

2009-08-04 @ 00:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0