london resumé part four

Godmorgon!
Nu har vi kommit till sista delen av resumén, men fortfarande om det finns några frågor så är det bara till att ställa dom!
Jag tyckte tipsa er om restaurang besök! Har tre styckna som är favorit, så det får bli dom!

Vi har Nozomi, La Tasca och Gaucho Smitfield och det var verkligen supergod mat på de här ställena. Måste vara ärlig och säga att det dock var ganska dyrt på de här ställena. Enligt mig så tycker jag att man kan unna sig utav god, lyxig middag någon gång och det blir oftast dyrt då, men det kan vara värt det!


Nozomi är en japansk restaurang, mycket fint och god mat. deras inredning var klassisk och fin. Jag åt sushi här, och min sushi här blev en hel del, men vilken upplevelse jag fick. Jag hade ett trevlig sällskap, och en suverän service. Jag åt världens mest godast dumplings här, och jag tror inte jag någonsin kommer att få uppleva den smaken någonstans än på självaste Nozomi. One hell of a place säger jag bara!
adress: 13-14-15 Beauchamp place i Knightsbridge

Nozomi


La Tasca är en spansk restaurang, med världsgod tapas mat. Jag hade inte ätit så god tapas matt förr, tills dess. Jag vet jag ger bra credit till de här restaurangen men det var riktigt gott. Allt från stekt bläckfisk till deras rödvin var super. De var väldigt snabba med att ta fram maten, och vi som var hur hungriga som helst vart hur nöjda som helst utav detta. Var en väldigt mätt och belåten kund när jag skulle hem. Rekomenderar till tusen! Ett måste ställe för er som gillar tapas.
adress: West India Quay i Canary Wharf


La tasca



Gaucho Smitfield, åh i loved it! En argentinsk restaurang med världens godast kött. Jag tror jag aldrig ätit så god köttbit förr, tills dess. I know, i know det låter som om jag överdriver men det måste upplevas. Dock måste jag vara ärlig och säga att vårt val av förrätter var inte god alls. Vi valde något som kom och likna två pirog bitar, och det smakade som om köttet inuti hade svettats, inte gott. Men måste säga att brödet och "dipp" liknande förrätten vi fick var hur god som helst.

Det var någon sorts av olivolja med basilika, gräslök, soltorkade tomater och vitlök i ett. Så pass gott att B beställde in ännu en. Men köttet här var verkligen kryddat, saftigt och hur gott som helst. Detta får inte missas om du älskar kött.
Måste också säga att deras inredning var hur cool som helst också!

adress: 93A Cartherhouse street nära Barbican stationen.


Gaucho smitfield

Nu blir det stranden för min del, ciao!
KLICKA HÄR FÖR ATT FÖLJA BLOGGEN!

skriv på!
Postat av: H A N N A | [ e s t h . b l o g g .s e ]

hihi! :D



vad är det värsta du vet med bloggvärlden?

svara gärna i min blogg



kram från mig, http://esth.blogg.se

2009-08-07 @ 13:18:39
URL: http://esth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0