phi phi!

Idag har varit världens äventyr!

Det började med att vi blev hämtade klockan 7.30 för att åka mot båten som skulle ta oss till phi phi island.
Vi kom först till maya beach där filmen "the beach" spelades in. Alltså det går inte att förklara hur fint det här stället var. Man måste verkligen uppleva det och se det för att förstå hur jäkla fint det är.

Efter det så fick vi snorkla lite, och jag som är lite små rädd utav fiskar fick panik när jag fick en bröd bit (deras mat) på mig. Jag ser tusen stycken fiskar komma mot mitt håll. På fullaste allvar så fick jag panik attack, jag var bara tvungen att gå upp. Precis när jag gör det så slår jag upp knät och det började blöda. Saltvatten+sår= svinont!

Men i got over it, och vi åkte till monkey beach. Jag tror nog att jag såg världens sötaste apor där. Vi fick mata dom och allt, alltså de var helt frisläppta, så man var tvungen att se upp så dom inte bet eller något. Annars vara dom super söta.

Vi stannade på en jätte fin ö, (glömt vad den heter) för att käka, för att efter det skulle vi åka till en strand för att sola,bada och snorkla i 1 timme och 20 min. ja, visst låter det skönt? men istället för att göra det så börjar det spöregna och vi fastnar på den ön i 1 h och 20 min. Kallt som fan, men havet var sjukt varmt som tur var. Men hela båtresan hem som var 40 min spöregnade och alla kläder var helt blöta och usch det var skit kallt.

Så that was it for today! Imorgon åker vi till freedom beach, hoppas vi får tur med vädret! Ska steka sönder mig dom sista dagarna här!



bild1, jag och niocko, maya beach. bild2 jag och mami
bild3 världens sötaste apa på monkey beach.

Puss!
KLICKA HÄR FÖR ATT FÖLJA BLOGGEN!

skriv på!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0