ser vi eller kollar vi på?

Hej på er alla söta!

Det finns en sak jag tänkte på hela dagen och det är hur vi ser på människor. Person som är tysta, blyga (ensamma) gör vi något åt dom? Tar vi som är mindre blyga och högljuda första steget till dom? Mitt första svar till det skulle vara image167"Nej!" För att vi tycker att de ska ta det.

Och en annan sak är, när folk blir utsatta för mobbning vad gör vi då? Kollar vi bara på eller ser vi verkligen vad de gör? Att de trakasserar en annan oskyldig person. Oftast så är många fega och vill inte "lägga sig i" speciellt ifall det är mellan okända personer för då vet man inte om dom skojar eller inte.
Men man ska säga till oavsett vad, för hur ska det ta slut? Den andra stackars person kollar på er och vill att ni ska göra något åt saken men ändå så kollar man bara på?

Varför är det så? Varför är man så feg och vågar inte ta ansats till att få slut på det, och ändå finns det en massa friends och alla sådanna kampanjer emot mobbning. Varför gör ni inget?

Tänk på det här, detta är på riktigt och det är allvarligt. Vissa människor kan blir förstörda psykiskt permanent.

Ciao/ Nosha!
KLICKA HÄR FÖR ATT FÖLJA BLOGGEN!

skriv på!
Postat av: Emma

Inte ens lärarna brydde sig, min till och med såg när jag blev utsatt. inte ens när jag mådde som sämst och hade skurit upp mina handleder brydde sig ingen. efter 8 års helvete sa jag ifrån, kanske var för sent då depressionen varit igång sedan jag var 16. och återupplevde mobbning även på ett jobb jag hade.

men en sak har jag lärt mig av mobbningen. de som mobbas är fega o avundsjuka.

men är inte förrän då jag var 20 som jag kände att nu kan jag gå vidare, då jag innerst inne förlät mobbarna fast de inte sagt förlåt.

skulle kunna berätta hur mycket som helst om lärare, kuratorer och klasskompisar som inte räckte ut en hand till mig.

folk vet inte vad de kan ställa till med.

2008-01-30 @ 17:59:13
URL: http://yours4ever.blogg.se
Postat av: Nosh

Emma: Hej du !
Jag kan inte ens fatta hur samhället fungerar. Hur kan man kolla på något sådant? Det är ju verkligen hemskt! Så himla sjukt att man kan tillåta sig själv att kolla på och vara så feg att inte säga till.

Jag håller med dig när du säger att de som mobbas är fega och avundsjuka för det är verkligen så. De som är svaga känner sig tvugna att trakassera på andra för att själva få självförtroende, vilket jag anser helt idiotiskt.

Jag hoppas verkligen innerligt att du mår bra nu och att detta ska aldrig hända någon.
Kram/Nosha!

2008-01-30 @ 18:26:47
URL: http://nosh.blogg.se
Postat av: Linnéa

Bra skrivet inlägg. Jag har visserligen många kompisar i skolan, men hela högstadiet har jag mer eller mindre blivit mobbad och trakasserad av ett tjejgäng som i princip "styr" skolan. Jag vet inte varför, men det kanske är för att jag har bra betyg, många kompisar, mår bra, är mogen (tro inte för högt om mig nu). Det kan dessa personer inte ta, och dom är så otroligt svaga att dom trycker ner mig pga detta mest troligt.

Det är verkligen hemskt, och jag ska ta mig i kragen snart och prata med skolsköterskan, lärare osv. Ska bli så skönt att börja gymnasiet till hösten, jag passar inte in bland alla snorungar..

Nå, credit för en bra blogg! Ha det bra :-)

2008-02-01 @ 22:18:06
URL: http://www.nogg.se/bittersweet
Postat av: nosh

Linnéa: Hej du!
Va bra att du är medveten om att du är mogen, och har bra betyg och en massa kompisar. och det låter som att du är en stark person.
jag hoppas bara på att du nu i fortsättningen struntar i de "populära" i din skola, som styr och kör med dig. För de är som sagt svaga och har brist på aktivitet i deras liv.
Så stå för den du är!
Och tack så mycket! :)
lycka till i framtiden, och glöm inte att du är stark och ingen ska få trycka ner dig! :)
kram / Nosha!

2008-02-02 @ 20:00:06
URL: http://nosh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0